ناهارخوران/گرگان
 
دانشجویان مهندسی معدن دانشگاه صنعتی شاهرود
پاتوق بلاگ
 
 

پیشینه

از روایت های قدیمی نیز چنین برمی آید که حجاج گرگانی که برای زیارت خانه ی کعبه به مکه عزیمت می کردند و یا برای زیارت بارگاه امام رضا به مشهد مشرف می شدند در راه بازگشت کاروان از کوه های جنوب گرگان به منطقه زیارت می رسیده و در آنجا پس از چندین ماه دوری، اطرافیان آن ها به استقبالشان می رفتند و در منطقه فعلی ناهارخوران جهت صرف ناهار توقف می کردند که امروزه به ناهارخوران مشهور شده است.

 

ویژگی ها

این منطقه از هوای نسبتا مطبوع و ملایم تری در مقایسه با شهر و مناطق شمالی این منطقه برخوردار است. به مرور زمان و با افزایش جمعیت و وسعت شهر گرگان از حدود۲۰ سال قبل فاصله ی بین مرکز شهر و ناهارخوران به خیابانی عمومی و نسبتا شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل شده و اکنون یکی از خیابان های طولانی و اصلی گرگان است. این خیابان که به جاده ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیاده روی و تفریح مردم است جوانان و خانواده های گرگانی و گاه از دیگر شهرهای اطراف در نیمه راه این جاده در نزدیکی محلی به نام باباطاهر،جنگل مصنوعی و ورودی جنگل النگدره مراسم و آدابی دارند.معمولا شب های پنجشنبه و جمعه مردم شهر به این نقطه آمده و از هوای تازه و ملایم آن استفاده می کنند.در غروب روزهای تابستان و ساعات اولیه شب گاهی تعداد مردم در محدوده ای به وسعت دو،سه کیلومتر مربع به بیش از ۳۰هزار نفر می رسد.

روستای زیارت

مسیر جاده ناهار خوران به سمت جنوب پس از حدود ۷کیلومتر به روستای زیبای زیارت می رسد با دو آبشار بلند و دیدنی و چشمه آبگرم که از ییلاق های معروف شمال و نقاط دیدنی منطقه است و به لحاظ حیاط های تو در تو و رنگ دیوار خانه ها و قدمت آن،جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران است.

می گویند مردم روستای زیارت آنقدر آب و هوای سالم و تغذیه درست و اصولی دارند که میانگین سنی آن ها به بالای ۱۰۰سال می رسد.

برای دیدن آبگرم روستای زیارت که به خاطر خواص درمانی اش همیشه شلوغ است، باید به حاشیه جنوبی روستا بروید و آن را در مجاورت امامزاده عبدالله ببینید.

آبشار ۱۵متری زیارت هم که روزگاری دوگانه بوده و این روزها از آبشار کناری آن تنها چند قطره آب باقی مانده است،در ۷کیلومتری روستای زیارت قرار دارد

 امیدوارم به شهر ما سفر کنید...



نظرات شما عزیزان:

ساعت19:04---3 بهمن 1391
من رفتم ناهارخوران جاتون خالی اتفاقا کباب زدیم .انصافا برنامه بچینید بریم.
خیلی باصفاست.
یه ماه نبودیم بالاخره یکی افتخار داد نویسنده بشه یه پست بذاره.به امید روزی که هرکس که می تونه نویسنده این وبلاگ بشه.(قابل توجه مدیریت محترم)


nasim
ساعت20:59---2 بهمن 1391
man khodam ye rage gorganiyam.jaye khyli ghashangiye
پاسخ:خیلی ممنون از نظرتون.
aliomid : آخرش نفهمیدیم کجایی هستی مصطفی سبزوار , اصفهان , گرگان ! حزب بادیا !!!!!!!!! فکر کنم دفعه ی بعد بگی من یه رگم واسه بورکینافاسو هست !!!!!!!!!! آخرش اینکه هر جایی باشی آخرش تو قلب مایی . البته اگه پررو نشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!


aliomid
ساعت17:28---2 بهمن 1391
مطلبتون قشنگ بود . ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:ناهارخوران,زیارت,گرگان, :: 10:32 :: توسط :

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان مهندسی معدن دانشگاه صنعتی شاهرود و آدرس shahroodut-mine.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 3018
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 207
تعداد آنلاین : 1

data/time-data.js">
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
داستان روزانه