معدنی ها بخوانند
 
دانشجویان مهندسی معدن دانشگاه صنعتی شاهرود
پاتوق بلاگ
 
 

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: تاکنون مطالعات علمی در مورد سنگ ها، جواهرات و سنگ های قیمتی ایرانی انجام نشده است در حالی که ایران دارای معادن بسیار غنی از سنگ هاست.
به گزارش دنیای معدن به نقل از ایرنا؛ سید حسن اعلم الهدایی افزود: در حال حاضر فیروزه به عنوان یکی از سنگ های با ارزش ایرانی مطرح است که تاکنون در مورد کاربردهای این سنگ مطالعات علمی انجام نشده است در حالی که کشور می تواند از راه فروش و صادرات این سنگ های قیمتی ارزآوری داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشورهایی همچون تایلند سالانه میلیاردها دلار از طریق صادرات سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و ساختنی (مصنوعی) درآمد به دست می آورند ولی در ایران روی سنگ های باارزش مطالعاتی علمی انجام نشده است و در مورد میزان ذخایر این سنگ ها درکشور اطلاعاتی در دست نیست.
اعلم الهدایی یادآور شد که هم اکنون کانون هماهنگی دانش وصنعت فیروزه و سنگ های قیمتی در پارک علم و فناوری خراسان راه اندازی شده است و وظیفه این کانون هماهنگ کردن تمامی فعالان عرصه سنگ های قیمتی و انجام مطالعات علمی در مورد سنگ فیروزه است.
رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: فیروزه نیشابور دارای سابقه پنجاه ساله است و حدود 75 درصد تراشکاران فیروزه و سنگ های قیمتی در خراسان و مشهد مستقر هستند. وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی کانون هماهنگی دانش و صنعت فیروزه بتوان دانشگاهیان متخصص در حوزه سنگ های قیمتی را گردهم آورد و از دید علمی به سنگ های باارزش ایرانی نگریست و در مورد آنها اطلاعاتی تهیه کرد.
رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت که نخستین جشنواره فیروزه با هدف جمع آوری اطلاعات علمی در مورد این سنگ و گردهم آمدن متخصصان و ‌سنگ شناسان کشور در 11 و 12 آبان ماه امسال در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, :: 12:57 :: توسط : aliomid

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان مهندسی معدن دانشگاه صنعتی شاهرود و آدرس shahroodut-mine.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 158
بازدید کل : 3055
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 207
تعداد آنلاین : 1

data/time-data.js">
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
داستان روزانه